Satulinna (Jari Sillanpää) - A cover version of a Finnish hit song

Satulinna (fairy-tale castle) is a pop song whose lyrics and music was written by Jukka Kuoppamäki. The Finnish singer Jari Sillanpää recorded it in 1995. It was the biggest hit of Sillanpää's debut album, and it brought him into the top 50 of the Finnish hit songs charts and the song reached the 4th place in the radio playlist. In 2014, Sillanpää described the "fairy-tale castle" as the most important song of his career. Jukka Kuoppamäki recorded his own version of the song in 1997.

In this cover version, I sung the main and background voices. This song reminds me of my time in the 90s, when I was working for some time in Finland and this song was played by all dance bands and constantly on the radio.

Listen and enjoy and find the lyrics translation here: lyricstranslate.com/en/satulin...ale-castle.html

Satulinna (Jari Sillanpää) - Ein finnischer Schlager

Satulinna (Märchenschloss) ist ein Pop-Song, dessen Text und Musik von Jukka Kuoppamäki geschrieben wurde. Der finnische Sänger Jari Sillanpää nahm ihn im Jahr 1995 auf. Es war der größte Hit von Sillanpää Debütalbum, und es brachte ihn in die Top 50 der finnischen Schlager sowie auf Platz 4 der Radio-Playlist. Im Jahr 2014 bezeichnete Sillanpää das "Märchenschloss" als den wichtigsten Song seiner Karriere. Jukka Kuoppamäki nahm seine eigene Version des Songs im Jahr 1997 auf.

In dieser Coverversion habe ich die Haupt- und Backgroundstimmen eingesungen. Dieser Song erinnert mich an meine Zeit in den 90er Jahren, als ich beruflich einige Zeit in Finnland zu tun hatte und dieser Song von allen Tanzbands und ständig im Radio gespielt wurde. Mein Finnisch ist ein wenig eingerostet (ich konnte es nie richtig gut), aber aussprechen kann ich es noch einigermaßen.

Viel Spaß beim Zuhören.

    Pop
    Full Link
    Short Link (Twitter)