Beauty School Dropout (Frankie Avalon) - A cover song from the musical Grease

"Beauty School Dropout" is a song from the musical Grease. It was recorded by Frankie Avalon for the 1978 film adaptation. The Wild Angels recorded an earlier version for Decca Records in 1972. In 2012 the song was featured in an episode of the TV musical series Glee and in the related extended play soundtrack in a version sung by Darren Criss.

I sang the lead vocals of the movie version, trying to get as close to the Frankie Avalon version as possible. This recording has been made in summer 2014 in the studio of my friend Werner Kandzora, where Verena Böhm and I recorded all the songs from Grease. That was the time where this whole cover song thing started.

Listen and enjoy!

Beauty School Dropout (Frankie Avalon) - Ein Coversong aus dem Musical Grease

Beauty School Dropout ist ein Song aus dem Musical Grease. Es wurde von Frankie Avalon für den 1978er Kinofilm aufgenommen. Die Wild Angels nahmen 1972 eine frühe Version des Songs für Decca Records auf. Im Jahr 2012 war der Song in einer Folge der TV Musical-Serie Glee zu hören und tauchte auch auf dem Soundtrack in einer Version von Darren Criss auf.

Ich habe hier die Hauptstimme der Kinoversion eingesungen und mich bemüht, der Franke Avalon Version so nahe wie möglich zu kommen. Diese Aufnahme entstand im Sommer 2014 im Studio meines Freundes Werner Kandzora, als Verena Böhm und ich alle Songs aus Grease eingesungen haben. Das war die Zeit, bei der die ganze Coversong-Sache ins Rollen gekommen ist.

Viel Spaß beim Zuhören!

    Pop
    Full Link
    Short Link (Twitter)